måndag 11 augusti 2014

Läget

Det går väldigt upp och ner, men nu är det ändå ok. Fysiskt har jag återhämtat mig nästan helt och jag är mycket med stabil känslomässigt. Vi har pratat och gråtit i timmar. Vi har varit så nära man kan vara, och det är en stor tröst.

Jag har även tagit tag i allt det som jag hade planerat och som nu hamnade i ett helt annat läge. Jag har kommit in på en utbildning, som jag inte hade tänkt hoppa på eftersom jag var gravid men som nu blir av, och i morgon börjar jag jobbet på skolan igen. Jag blev erbjuden en halvtisdtjänst i våras och kommer att vara kvar ända fram tills nästa sommar. Jag har även fullt upp med översättningen.

Det är alltid bra att ha något att göra, en riktning.

9 kommentarer:

  1. Jo, fullt upp och näsan åt rätt håll brukar vara bra medicin.
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni haft möjlighet att vara nära. Det hjälper. Ser ut att bli en kul och intressant höst för dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är så tacksam att vi fick tid innan allt drog igång igen.

      Radera
  3. En dag i taget med fokus på annat och låta tårarna fall när sorgen kommer över en, det är nog det enda sätt jag känner till. Kram

    SvaraRadera
  4. Kul med utbildning, vad blir det?

    SvaraRadera
  5. Det blir kompletterande pedagogisk utbildning på Malmö högskola.

    SvaraRadera
  6. Då kanske vi till och med kan få till en lunch/fika vid tillfälle. Jag sitter inte långt från Centralen ;) Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.