fredag 1 augusti 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Jag har inte berättat det här, men jag har varit gravid ett tag, 16 veckor och 2 dagar för att vara exakt. Eller jag var gravid i 16 veckor och två dagar. För i går slutade jag att vara gravid och blev istället mamma till en liten änglabebis.

Och det spelar ingen roll hur många barn man har sedan tidigare för att föda fram ett dött foster och sedan sitta med det i händerna och säga hej då är det mest fruktansvärda jag har varit med om.

17 kommentarer:

  1. Så tråkigt att höra!! Önskar dig all styrka att gå vidare trots allt det sorgliga!
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Usch stackare vad hemskt, beklagar verkligen sorgen. Jag har aldrig varit med om det själv men det måsta va fruktansvärt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det värsta jag varit med om, helt klart. Kram

      Radera
  3. Jag försöker förstå hur det känns men kan nog inte frambringa en sådan fruktansvärd känsla. Jag beklagar sorgen! All styrka och kärlek till dig och de dina, en dag i taget. Bamsekram

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Kram tillbaka!! Vill så gärna ha ett av dina fina armband. Hör av mig till dig.

      Radera
    2. Du är så välkommen, mejla mig på jfohlin@live.se. :)

      Radera
  5. Oh nej... sänder mina varmaste tankar. Så bottenlöst sorgligt och orättvist. Hoppas ni kan få bra stöd, det finns många änglaföräldrar. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar vara extremt pragmatisk i allt sånt här, men den här gången går det inte. Det gör bara ont.

      Radera
  6. Skickar varma kramar med styrka. xxx

    SvaraRadera
  7. Beklagar förresten skilsmässan! (eller grattar till den, beroende vad man känner och ser pa det).

    SvaraRadera
  8. Vad tråkigt att höra Kajsa, måste vara en oerhört tuff händelse att gå igenom. Så sorgligt för er. Mina tankar går till er. Hoppas ni får bra stöd. Varma styrkekramar Linda

    SvaraRadera
  9. Vad tråkigt att höra, så sorgligt att förlora ett barn. Måste vara oerhört tufft att gå igenom. Styrkekramar från mig

    SvaraRadera
  10. åh beklagar sorgen, hemskt att någon ska behöva gå genom sådana..

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.