tisdag 13 mars 2012

Sjukstuga och jobbstress

Liten sjuk tjej sover på soffan med fjärrkontrollen i ett hårt grepp. Minstingen sover fortfarande i min säng och jag försöker jobba undan så mycket som möjligt medan lugn råder.

Jag tror att jag glömt berätta att jag inte har någon mammaledighet kvar. 16 veckor är det man får och det räcker inte långt. Jag är ändå lyckligt lottad som jobbar hemifrån. En av mina grannar, som fick barn ungefär samtidigt som jag, ska tillbaka till sitt heltidsjobb på torsdag. Hennes bebis börjar då på dagis.

5 kommentarer:

  1. Fy och usch jag som tyckte det var hemskt att lämna J som 1 åring......
    Synd att du inte bor i Sverige då ;o)
    Har man vab och sånt annars då? (inte du då som är egenföretagare kanske men annars..?)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, vab!!! Ni vet inte hur bra ni har det i Sverige.

      Radera
    2. Jo du klart man vet att man har det BRA!
      I allafall föräldraledigt räknat..... ;o)

      Radera
  2. Stackars liten.. Hoppas hon är piggare idag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag är hon mycket piggare och har som tur är kunnat vara i skolan.

      Kram

      Radera

Tack för att du tog dig tid.