torsdag 20 oktober 2011

Nattsuddare

I dag sitter magen och jag uppe och jobbar alldeles för sent och alldeles för oss själva. Det är alltid full fart på den lilla den här tiden på dygnet och det är svårt att koncentrera sig på texten som ska översättas. Samtidigt njuter jag av de här stunderna, när jag har tid att umgås med det nya livet. Det är svårt att förstå att det bara är lite drygt sex veckor kvar tills vi får träffa liten.

Det är också fortsatt svårt att förstå att jag ska bli fyrabarnsmamma. Man tycker ju att det borde att sjunkit in vid det här laget, men det är fascinerande vad trög jag är ibland. I slutändan kanske det ändå inte blir några problem med detta eftersom Eira säger att det är hennes bebis. I dag har hon till och med köpt två par minibyxor till sin bebis som hon stolt visade upp för sin pappa när han kom hem. Jag hoppas bara att det är en flicka därinne för hon vill inte ha någon pojke.

5 kommentarer:

  1. Jösses amalia!!! Sex veckor??? Du ska ju ha i december menar du att det snart ÄR december???...
    Eira världens bästa nåt annat kan man inte säga! Klart hon måste få ej tjej till i huset ;o)
    Kramar från kusin Nettan

    SvaraRadera
  2. Det blir nog bra om det blir en lillebror också, hälsa från Alma Nova att man vänjer sig :-D.

    SvaraRadera
  3. Nettan, jag ska ju ha i månadsskiftet nov-dec!

    Sandy, nog är hon van vid bröder alltid, det kanske är det som är grejen ;)

    SvaraRadera
  4. Söta älskade Eira!!! Ses Snart igen...




    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jo men visst jag vet månadsskiftet men jag menar, är det verkligen snart dags...???!!!
    Framförallt är det snart dec? Då är det ju snart jul.... Tiden går alldeles för fort.
    Ser framemot en ny liten bebis och hoppas att du kan njuta av sista tiden och inte bara längtar efter att bebisen kommer ut.... :o)
    Kramar Kusinen

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.