onsdag 13 juli 2011

Tosselilla

I går var sista dagen med gänget, i alla fall den här vändan, och vi ville avsluta med salut gemom att åka till Tosselilla. Från klockan 10:00 till strax efter stägningsdags 18:00 var det fullt ös som gällde. Barnen roade sig med karuseller, klättring, djurmatning, Tarzan-stig, guldvaskning, glassätning, bad ... det fanns ingen hejd på allt det roliga. Själv fick jag uppleva ett bråk mellan två pappor i kön till kålmasken och gick mest omkring och tänkte mig bort till en kritvit strand och en iskall öl (jag tänkte även bort magen). Men när jag gled nerför forsen liggande i en enorm flytring med magen i vädret och Lukas i knät hade jag faktiskt ganska roligt.

I dag har vi alltså förflyttat oss drygt 50 mil norrut för att den där berömda magen ska på ultraljud i morgon och det får man ju inte missa. Vi har hela huset för oss själva eftersom de äldre är på hojsemester (de har det bra de), och vi njuter lite av lugnet efter två veckor med fullt ös med kusinerna. Vi får se hur länge det dröjer innan vi är uttråkade.








4 kommentarer:

  1. Ah vilka underbart harliga bilder! HUR lange ska ni vara i Sverige egentligen? Ha en bra helg och lycka till med magen och ultraljud.. Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Sara, vi stannar till början av augusti, vi har fortfarande Gotland kvar på schemat.

    Kram K-L

    SvaraRadera
  3. Hur skulle ni kunna bli uttråkade, kr-hamn har ju så mycket kul att erbjuda, t ex......hummm....jag kommer på något.....hummm....? (får nog återkomma) ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja jsut det! I dag har vi varit i Karlstad, hihihi.

    K-L

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.