tisdag 8 februari 2011

Förvirring

I förmiddags hade jag stämt träff med min svägerska. Vi skulle ta en promenad och fika ihop. När hon kom hade jag gjort färdigt lunchen och skulle bara borsta tänderna och sätta på mig skorna. Hon kom in med bebisen i famnen och jag tror att detta var orsaken till det som hände sen.

Jag tog över bebisbärandet och vi gick ut i solen. Efter att ha fikat på ett café nere vid stranden (denna information är helt utan annan relevans än att göra vissa bloggläsare avundsjuka ;) gick vi för att hämta barnen. Det var då jag helt plötsligt kom på att jag med all säkerhet hade glömt att stänga av plattan på vilken riskastrullen stod. Detta är ungefär tre timmar senare. Promenaden hem blev något ångestladdad. Jag hörde inga sirener i alla fall och kunde inte heller se någon rök när vi närmade oss i backen, men redan innan vi öppnade dörren in till gården kunde jag känna lukten. Inne i köket stank det av bränt ris men inga flammor, tack och lov. Barnens lunch blev något mindre mättande än tänkt men vi har fortfarande någonstans att bo.

Tydligen är det så att den förvirring som drabbar nyblivna mammor även kan drabba andra närstående. För någon annan förklaring till det inträffande har jag inte.

7 kommentarer:

  1. Sånt där kan hända den allra bästa, jag antar att Du , med viss fasa, minns den kremerade hönan.
    Kram på dig och välkommen till klubben!

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken tur att det inte blev värre!

    SvaraRadera
  3. Skönt att det ändå hadde gått så bra.Och att glömska inte bara är ålder relaterat.Ha en bra dag vi ses snart!


    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj vänta...alfons..jag menar kajsa disträ...hmm känns ju helt oväntat :):) Puss

    SvaraRadera
  5. Tänk att man ska njuta av en skön promenad och fika vid stranden...och sedan får man stressa hem för att kolla spisen. Glömsk kan vi alla bli, men ibland blir man trött på sig själv:-)
    Vi ses på lördag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Pappa, jo den doften glömmer man inte!

    Helena, ja en himla tur.

    Mamma, nej du glömmer ju aldrig något.

    Peter, jag har en men den kommer jag ju aldrig ihåg att använda.

    Emma, puss på dig med.

    Susanne, riktigt trött!! Vi ses.

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.