torsdag 7 februari 2013

Nytt försök

Om en liten stund ska jag och Erik åka och hälsa på på ett dagis. Jag tänker fyra timmar om dagen. Maken lämnar. Jag hämtar.

Viktor tycker inte alls att det är en bra idé. "Jag vill ha honom här hos oss", sa han när vi pratade om det i går. Han tyckte också att det var orättvist att Erik skulle behöva gå på dagis när han, Lukas och Eira inte har gjort det. Jag fick förklara för honom att de har gått på dagis alla tre, inga långa dagar men ändå, och att Erik kommer att vara hemma när han kommer från skolan.

Hemmamamma, bliv vid din läst.

6 kommentarer:

  1. Men ändå, visst är det fint att empatin flödar i barnaskaran.
    Kram på Dig och hela gänget.

    SvaraRadera
  2. Blir säkert bra!!Skönt för mamma att inte behöva jobba på nätterna❤Erik kommer att gilla att busa med andra barn!! Kramar Mormor

    SvaraRadera
  3. Några timmar i veckan är nog bara bra. Och du kan jobba i lugn och ro.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hur gick det med detta? Kusin Nettan

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.