måndag 4 februari 2013

Helgsnack

Lukas var mycket nöjd med firandet i lördags. Sista gästen hämtades klockan tre på söndag eftermiddag så de hade gott om tid för spel och lek på söndagen. Ja, de höll på en bra stund på lördag kväll/natt också.

Jag var lite orolig för att någon skulle bli ledsen och längta hem när det blev dags för nattning, men det var inga problem alls och de somnade riktigt snabbt, när vi väl fick dem att ligga still, och sedan sov de som fyra små grisar i en liten rad.

Eira och jag var mycket nöjda med Mellomyset. Kanske inte så mycket för kvaliteten på låtarna (fast det är ju inte det det går ut på egentligen) utan för att vi fick en lång stund för oss själva. Eira dukade så fint åt oss och ställde till och med blommor på bordet. Sedan satt hon i mitt knä nästan hela tiden och pratade om viktiga saker som att man faktiskt får se ut som en tjej fast man är en kille. Underbart!

Helgen avslutades i går med grannmys på en av barerna på området och sedan tyvärr med en magsjuk liten skruttbebis. Han är pigg och äter och dricker, men det byts blöjor i en rasande fart och lilla rumpan är alldeles röd och öm.

Jag hoppas att ni också har haft en bra helg och är pigga och glada så här på en måndag.

4 kommentarer:

  1. Ett tips. Jag använde alltid Idominsalva till röda barnrumpor.

    Vi var inte heller imponerade av mellolåtarna men vi älskar show och tycker det är roligt att kolla varje lördag i flera veckor. Hahaha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kör med inotyol och den är superbra men just är det lite för mycket aktion i blöjan för att något ska hjälpa ordentligt.

      Vi älskar också hela grejen och i går när de stora killarna så på lördagens Mello sa vi alla att vi längtade till på lördag när vi kan se på det ihop.

      Radera
  2. Mysigt att Lukas fick mys med kompisarna!!❤
    Härligt med en Mor Dotter kväll💞
    Allt bra i Kr-hamn !! Snöar för fullt! Ha en bra vecka!
    Längtar efter er!!
    Kramar mormor!!

    SvaraRadera
  3. Inget mello för mig i helgen. Jag valde Mando Dioa på Nöjesfabriken i stället.
    Däremot har jag köpt biljett till genrepet av "andra chansen" i Karlstad. Felix får en biljett av mig i födelsedagspresent, han kommer bli super glad.
    Kram på er!!!!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.