söndag 1 april 2012

En snäll helg

Om det inte hade varit för ett välsignat regn skulle jag har spelat padel i tre timmar i dag, på raken. Första matchen tackade jag ja till för att jag ville, den andra för att vara snäll. Tio minuter innan den första matchen började det spöregna, tack och lov, och jag behövde bara spela snällmatchen.

I går spelade maken sin första match här på gården - helt oplanerat och med mycket kort varsel - och då tog jag med mig alla ungarna till Ikea, även detta för att vara snäll. Jag var inte ensam på Ikea, om man säger så, och det här med att köa för att äta är helt klart en jävla skitidé, särskilt när man måste köa med fyra barn i släptåg.

Men det är inte bara jag som har varit snäll i helgen. I morse, efter en något rörig natt, tog maken lillplutten och lät mig sova till klockan tolv, mycket snällt och otroligt välbehövligt.

8 kommentarer:

  1. Aker jämt till IKEA i Madrid men nästa gang blir det självklart till Valladolid! Har hört att det är lite mindre och sämre, men det kanske inte stämmer och det kanske inte är helt färdigbyggt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte varit på något i Madrid, men jag tycker att det är som alla andra Ikea jag varit på. Det är helt klart bättre än det i Sevilla och ungefär som det i Jerez. Om du åker hit måste du höra av dig så kan vi ta en Ikea-fika. Jag bor typ tio minuters bilväg från Ikea.

      Radera
    2. Självklart hör jag av mig när jag kommer! :)

      Hunnit läsa igenom din blogg lite och ser att ni är relativt nya i Valladolid, trivs ni bra än sa länge?

      Radera
    3. Vi trivs riktigt bra, även om vi saknar familj och vänner. Jag hade nog trott att jag skulle tycka att det var större skillnadet på vissa saker, samtidigt som jag inte trodde att människorna skulle vara så annorlunda. Det jag är mest besviken över är att skolsystemet ser exakt likadant ut.

      Radera
    4. Antar att de gick i Spansk skola där nere ocksa?
      Kanske har ni fatt känna av lite kyla här uppe ocksa i vinter, även om det varit en mild vinter :)
      Är din man ifran Cadiz? Hur länge bodde du där nere?
      Oj, vad manga fragor det vart! :)

      Radera
    5. Ja, de gick i spansk skola. Här har det framför allt varit dimmigt. Min man är från El Puerto de Santa Maria och vi bodde nästan 7 år där. Det gör inget att det blir många frågor jag svarar så gärna : ) Du ska nog snart få några du med ;)

      Radera
  2. Wow 10 min från IKEA ! Måste bli ett studiebesök när vi kommer.;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är precis det jag hade tänkt visa er!!

      Radera

Tack för att du tog dig tid.