tisdag 30 augusti 2011

Anpassning

Det har varit en vecka full av nya intryck och både bra och mindre bra dagar. Huset känns redan som hemma, även om det fattas grejer och det kommer att ta tid innan alla lådor packats upp. Omgivningen är toppen, framför allt för barnen. Vi bor i en fyrkant med gemensam pool, lekplats padelbana, basketplan, fotbollsplan och gräsmattor i mitten, och Viktor har redan hittat kompisar att leka med och tillbringar både förmiddag och eftermiddag ute på gården. Eira är lycklig i sitt nya rum och stänger gärna in sig där i flera timmar. Lukas är ibland lite ledsen för att han inte riktigt får vara med de stora killarna men han och lillasyster leker mycket tillsammans.

För oss vuxna känns det också väldigt bra att vi vågade och vi vet att vi var tvugna att testa något nytt. Vi vet inte exakt vart det kommer att leda men vi vet att vi inte kunde ha gjort på något annat sätt. När vi tänker tillbaka på hösten förra året, och allt vi gick igenom då, så kan vi inte vara gladare över hur allt löste sig till slut. Vi känner oss så lugna och starka, och bebisen som är på väg har de bästa av förutsättningar för att komma till en lycklig familj.

Sen måste jag erkänna att jag känner mig lite ensam, men eftersom det bara har gått en vecka tänker jag inte ens bry mig om den känslan.

5 kommentarer:

  1. Så glad jag blir att det verkar så bra!!Önskar er all lycka till..Längtar efter lite bilder på huset....


    Kramar till er alla..

    SvaraRadera
  2. Hejhej
    Skönt att höra lite mer om att det går bra med anpassning och dylikt!
    Längtar också efter bilder ;o) låter aslyxigt med den där innergården kan det verkligen vara så bra som det låter? hehe :o)
    Känslan av att vara ensam kan man ha i ett rum fullt med släkt och vänner....
    Men DU Kajsa är aldrig ensam var du än är!
    Du har vänliga själar som alltid finns med dig var du än är!
    Lite trist och tråkigt är ju klart att det blir i ett nytt område till en början... Speciellt efter en sommar späckad med folk!
    Gör som Lukas, lek med Eira ;o)
    Snart har ni alla massor med nya kamrater omkring Er för vem i hela världen kan undgå Er charm och hjärtlighet???
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Det later ju alldeles perfekt att barnen kan vara ute sjalva och leka! Jag ar sa avis pa dig just nu! Jag haller med sa skont for er med en ny start och som du sager att ni vagade ta det steget. Och jag haller med tank inte pa den kanslan just nu.. du kommer hitta massor av vanner- det ar ju faktiskt en av fordelarna med att vara foralder att man alltid har nagot gemensamt med andra mammor och pappor.. You go girl! Stor kram fran mig xx

    SvaraRadera
  4. Låter helt ljuvligt! Strunta du i känslan av ensamhet, för det kommer snart att ändra sig. Skolan börjar för barnen, och med den blir det kontakter där, och sen finns det säkert en massa fler ställen när alla aktiviteter och rutiner rullar igång. Härligt med mod och nystart! Många pussar och kramar Anna-Panna

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.