lördag 18 juli 2015

Bebis med tillbehör

Det är inte alla som får bebisar med extra tillbehör! Tänkte visa för er hur det ser ut här hemma. 

Vi börjar med syrgaskoncentratorn. En tjusig liten sak som står och brummar hela dagarna. 


Till den hör fjorton meter slang, även kallad snubbeltråden. 


Vi har också ett förråd med gastuber stående i sovrummet. 


Till gastuberna har vi en tjusigt väska.


Och för att vi ska veta hur mycket syrgas Ebbe behöver har vi en saturations- och pulsmätare. 


Till mätaren hör en prob som här syns ihop med diverse tejper, tvättcreme, handdesinfektion etc.


Vi har även förråd med näsgrimmor, sprutor, burkar, flaskor ...



Och sist men inte minst min vän pumpen. Den är helt fantastiskt effektiv och har gått varm sedan dagen jag blev utskriven. Jag hade även en egen pump på sjukhuset så jag alltid kunde pumpa var jag än var. 


Allt detta får vi eller får låna så länge Ebbe behöver det och det är jag tacksam för. Detta ihop med hemsjukvården gör att vi kan vara hemma och leva ett ganska vanligt liv, vi och våra tillbehör. 

4 kommentarer:

  1. Ni är duktiga som klarar detta. Ett helt företag, men det måste vara jätte skönt att slippa sjukhuset. Bra jobbat. Kram ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är ju två, annars hade det varit svårt. Dessutom var det vi som skötte honom även på sjukhuset så omställningen blev inte så stor. Men tack!

      Radera
  2. Åsså ska ni vara föräldrar när ni inte är manick-manövrerare.
    Är det heltid eller heltid.
    Kram alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mer än heltid, helt klart.

      Radera

Tack för att du tog dig tid.