tisdag 16 juni 2015

Ebbe

34 veckor och två dagar, eller fem veckor och en dag är han i dag. Vågen stannade på 2010 i morse. Snart är han dubbel så stor som när han vägde som minst, 1060 gram. 

Vi kämpar på med lungorna och jag vet inte riktigt vad jag ska tro ibland. I natt hade han jobbigt och var tillbaka i cpap. I går låg han nästan hela dagen i lågflöde. Häromdagen sa de att röntgen inte visade någon vätska. I dag ger de vätskedrivande efter en omgranskning av plåtarna. Vi tycker att det bara blir luddigare och luddigare och det gör inte mig tryggare direkt. En sköterska sa till mig att de inte alls är oroliga utan att det bara handlar om tid. Jag får hoppas att det stämmer. 

Det jag i alla fall vet är att han bara blir sötare och sötare, och knubbigare och knubbigare. 




4 kommentarer:

  1. Jobbigt när man inte får klara och tydliga besked...

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Oj vilken liten bebis. Gratulerar till nya familjemedlemmen och hoppas att allt blir bra. Tack för din kommentar på min blogg! Min äldsta dotter är född i El Puerto de Santa Maria och vi bodde där i många år, först i ett område som heter Vista Hermosa (på Calle Velazques) och sedan i ett nybyggt hus i Las Redes, den gatan heter Mar Adriatico. Jag längtar ofta tillbaka då vi verkligen levde ett underbart liv där. Lycka till med lill-killen. Mvh, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Jag vet precis vilka områden och till och med gator du bodde på. När bodde ni där? Jag kom dit 97 och var kvar till 99 (med några vistelser i Sv). Sen flyttade vi ner igen 2004 och var kvar till 2011 då vi flyttade till Valladolid och sen Sv 2013.

      Radera
  3. Visst är det gott att han tjockar på sig lille Ebbe.

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.