måndag 18 maj 2015

En vecka

I morse vaknade jag utan huvudvärk för första gången sedan Ebbe kom. Jag mår på alla sätt bättre i dag och allt det nya börjar bli vardag. 

I dag åker barnen till sin pappa och i stället för skiftbyte är vi båda två hos Ebbe. Jag har haft honom på bröstet från 9:45 till 14:00 och nu är jag och äter lite och Jonas har tagit över som värmedyna.  

Ebbe mår fortsatt väldigt bra och förutom sin litenhet fungerar allt perfekt. I dag har en barnläkare gjort ett ultraljud på hans huvud för att säkerställa att det inte finns några blödningar och vi fick ok-stämpel även på det. 

Vi fick även höra att vi hade lovordats på ronden för att han får ligga uppe så mycket. Själv är jag oerhört glad att vi får ha honom uppe så mycket vi vill. Vi fixar även blöjbyten, byte av saturationsmätare, matning, medicinering och annat pyssel själva. Allt det här känns väldigt viktigt för att vi ska kunna knyta an så bra som möjligt, och även om vi måste lämna honom här på kvällarna så känns det ändå mer och mer som att han är bara vår. 


3 kommentarer:

  1. Hmm, det låter som att personalen tycker att ni är lite ovanliga...
    Jag som såg mina barn först efter två dagar och rörde vid Clara för första gången när hon var två veckor kan inte riktigt förstå att man INTE har barnet hos sig så mycket man kan om det nu inte behöver ligga i kuvösen av andra skäl än värmen som det verkar vara för Ebbe.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt, allt går åt rätt håll och snabbt som det känns.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det går så bra för er! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.