lördag 9 februari 2013

Karneval

I går firades det karneval i barnens skola. Kvällen innan hade jag kämpat med Eiras spader 7 efter att hennes fröken hade ringt och undrat om jag tänkte fixa utklädningskläder eller inte. Eira hade tydligen sagt att hennes mamma hade för mycket att göra och därför inte kunde göra något kort åt henne. Jobbig fröken har hon Eira. Vi brukar kalla henne Super-Marta, eftersom hon är så himla bra på allt och dessutom riktigt duktig på att klaga på oss föräldrar, mammor. 
Hur som, jag fixade dressen och den såg riktigt bra ut när den stoppades ner i påsen på morgonen. (Jag fick visserligen muta sötrumpan för att hon skulle gå med på att sätta på sig den, men det är ju som det ska.) När Eira sedan kom in på tjurfäktningsarenan i byn var det ungefär hälften av spadersymbolerna kvar och baksidan hade lossnat den med. Ja, ja hon fick fira karneval i alla fall. 


 


Lukas var en hobbit, en riktigt fin sådan med både träsvärd som morfar har gjort och en ring runt halsen. 



Viktor var en urtjusig Peter Pan. De äldre barnen spelade upp varsin scen ur de böcker de hade hämtat inspiration ifrån. Alla lärare, rektorn och sekreteraren var utklädda och borgmästaren var där och tittade.



Erik höll sig relativt lugn på läktaren. 

Och så fort vi kom hem bytte min prinsessa om till den fiiina traje de flamenca som kom med posten i torsdags och som hon har på sig även i skrivande stund. Fattar väl vem som helst att det är skittråkigt att gå omkring i en plastpåse och se ut som ett spelkort när man kan vara så här fin. 

3 kommentarer:

  1. Visst Eira prinsessor klär sig inte i plastpåse om man inte skall åka kana i snön.
    Kram på Er!!

    SvaraRadera
  2. Jätte fina var mina älskade barnbarn i sina utklädningskläder❤❤❤Och lilla Erik❤
    Puss Kram mormor

    SvaraRadera
  3. Sååå fina! Viktor Peter Pan är J stora favvo så det var ett bra val! Kanske J kan få ett besök av Peter Pan i sommar.... ;)

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.