måndag 5 december 2011

Inte bara rugbyspelare

Eftersom stora sonen inte har sin rugbyträning nu när vi är här så köpte vi i början av förra veckan ett 10-kort till badhuset. När vi bodde i El Puerto vad han med i stans simklubb i två och tränade fyra dagar i veckan så vi känner oss trygga med att lämna honom där så han kan få utlopp för sitt behov av fysisk aktivitet. I torsdags var han och en tremänning där hela dagen och då upptäckte han det här med att ta simmärken. Tre märken hann han med att ta då.  

I eftermiddags lämnade maken av honom på badhuset medan jag låg och vilade och när han sedan hämtade upp honom två timmar senare hade han tagit ett nytt märke: kilometermärket. Vi var alla väldigt imponerade, och detta redan innan han berättade att han först hade simmat en kilometer frisim för att kolla att han skulle orka innan han bad badvakten att kontrollera honom. Då simmade han en kilometer bröstsim. Han har med andra ord simmat två kilometer, eller 80 längder, i dag.

9 kommentarer:

  1. Bravo Viktor!
    Men nu vet Du att Du orkar, så nästa gång Du ska slå rekord kanske Du kan nöja Dig med att göra det en gång.
    Grattis vännen!

    SvaraRadera
  2. Ja men varför inte liksom xD
    Jag blir bara trött av att läsa detta *pust*

    Kram på er alla :)

    SvaraRadera
  3. oj! Jag blir trött bara av att läsa om det :o) Så duktig han är!

    SvaraRadera
  4. Ja om man nu redan som några mån gammal bebis visade upp sin sportiga läggning så är det inte att förvånas!
    Underbart Viktor Grattis! Vad super duktig du är! Jag antar att du tycker att det är roligt också Härligt!!! Skönt att du hittat något att göra dessutom.

    Kramar från kusin Nettan

    SvaraRadera
  5. Vilken kille! vad härligt att han får utnyttja sina krafter, det tror jag är jätteviktigt för barn. uppenbarligen gillar ju fyran i magen också att simma eftersom han/hon inte vill komma ut, förstår att du måste vara otroligt less nu, fy tusan. håller alla tummar och tår att det är dags snart!!!
    visst har vi tur som har en så bra morfar, och kvalitetstiden man ändå får när man träffas så intensivt under några dagar är fantastisk, jag har njutit av varje sekund :) och barnen ännu mer, så klart.
    många kramar till dig, snart är det dags!

    SvaraRadera
  6. Tack för alla fina kommentarer. Viktor har själv läst dem och blev jätteglad.

    Kram på er.

    SvaraRadera
  7. Moster Emma Blemma7 december 2011 kl. 09:50

    Mosters fantastiska Viktor!!
    Sist jag prövade att simma långt så var jag helt slut efter 40 längder, så om vi ska tävla när jag kommer så får det bli kortdistans så jag åtminstone har en sportslig chans!!
    Älskar dig! Ses snart!

    SvaraRadera
  8. Ah wow gud sa duktig han ar! Det dar med simmarken ar ju bara saaaa roligt. Kommer ihag nar man satte upp dem pa en san dar tavla och samlade. :) Du far fixa en till Viktor sa kan han ha dem dar sen hemma i Spanien oxa! xx

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.